Bilindiği üzere, 23 Mayıs 2018 tarihli ve 30429 sayılı Resmi Gazete'de 148 Seri Numaralı Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşlemleri) ve 149 Seri Numaralı Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşlemleri) yayımlanmıştır. Anılan Tebliğler ile dolaşım ve menşe belgelerinin basımı, dağıtımı, düzenlenmesi ve onaylanmasına ilişkin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yetki verilecek kişi, kurum ve kuruluşların belirlenmesi ile bunlar tarafından yapılacak işlemlere ilişkin usul ve esaslar tespit edilmiştir.

148 Seri Numaralı Tebliğ'de A.TR Dolaşım Belgelerinin 14 Mayıs 2018 tarihinden itibaren, 149 Seri Numaralı Tebliğ'de ise diğer dolaşım ve menşe belgelerinin 28 Mayıs 2018 tarihi esas alınmak kaydı ile elektronik ortamda düzenlenmesi, onaylanması ve vizelenmesi uygulamasına başlanacağı kaydedilmiştir.

Diğer taraftan, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın A.TR Dolaşım Belgeleri ile diğer dolaşım ve menşe belgelerinin elektronik ortamda düzenlenmesi, onaylanması ve vizelenmesi işlemlerine yönelik planladığı uygulama takvimi hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Ayrıca Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından, A.TR Dolaşım Belgeleri dışında kalan EUR.1/EUR.MED Dolaşım Belgeleri gibi tercihli menşe ispat belgelerinin söz konusu Bakanlıktan bilahare alınacak talimatın akabinde elektronik ortamda düzenlenmesi, onaylanması ve vizelenmesi işlemlerine başlanacağının altı çizilmiştir.

Buna ilaveten, söz konusu Tebliğlerin, 5. maddesinin 4. fıkrası (b) bendine göre Odalar tarafından satılan ve 6 ay içinde elektronik sistem üzerinden işlem yapılmayan belgeler, elektronik sistemde geçersiz statüde yer alacaktır. Firmalar bu belgelerin işlem yapılmama sebeplerini elektronik sistemde açıklamak zorundadır. Aksi durumda yeni belge satışı yapılamayacaktır.

Üyelerimize önemle duyurulur.

EKLER:
148 Numaralı Tebliğe erişmek için tıklayınız.
149 Numaralı Tebliğe erişmek için tıklayınız.

 

İnegöl’ümüzün 2017 yılı Dış Ticaretine ait Ekonomik ve İstatistik verilerinin oluşturulması çalışmalarında kullanılmak üzere; firmanıza ait 2017 yılı İthalat, İhracat verilerini gösterir istatistiklerin ve iletişim bilgilerinin eksiksiz olarak tanzim edilip, en geç 12.01.2018 Cuma günü mesai bitimine kadar e-posta ile Odamıza gönderilmesi gerekmektedir.

Konuyla ilgili gerekli hassasiyetin gösterilmesini rica eder, bu vesile ile 2018 yılının hayırlı ve uğurlu olmasını dilerim.

Metin ANIL
İTSO Yönetim Kurulu Başkanı

ÖNEMLİ NOTLAR:

  • Tabloların MS Excel dosyası olarak Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. elektronik posta adresine gönderilmesi gereklidir.
  • İletişim Bilgileri Formunun yayınlarımızda kullanılacağı göz önüne alınarak eksiksiz ve doğru doldurulması gerekmektedir.
  • 2017 yılı İthalat ve İhracat Veri Tabloları ile Firma İletişim Bilgileri Formlarına http://www.inegoltso.org.tr/belgeler/dtiform.xls internet adresinden ulaşabilirsiniz.
 

İlgi: TOBB'nin 02.05.2017 tarihli ve 7284 sayılı yazısı.

İlgide kayıtlı yazıda, Ekonomi Bakanlığından alınan bir yazıya atfen; Ekonomi Bakanlığı tarafından hazırlanan ithalatta uygulanan gümrük vergileri, ilave gümrük vergileri, toplu konut fonu ile damping ve korunma önlemleri gibi uygulamaların gümrük tarife istatistik pozisyonu bazında tek bir yerden görülebilmesini sağlayan gümrük vergisi sorgulama ekranının hizmete sunulduğu belirtilmektedir.

Anılan sorgulama ekranına http://gumrukvergisi.ekonomi.gov.tr adresinden ve www.ekonomi.gov.tr sayfasının ithalat başlığı altından ulaşılabileceği kaydedilmektedir.

Üyelerimize önemle duyurulur.

 

Bilindiği üzere 22 Şubat 2017 tarihinde Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması yürürlüğe girmiş olup hâlihazırda aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 115 ülke tarafindan imzalanarak uygulanmaya başlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması, küresel düzeyde bu konuda yapılmış en önemli çalışmalar arasında yer almaktadır.

Anlaşma, uluslararası ticarete ilişkin prosedürlerin basitleştirilmesi, bilgi teknolojilerinin uygulanması yoluyla dış ticaret ve lojistik altyapısının güçlendirilmesi, tek pencere sisteminin geliştirilmesi, Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü'nün (YYS) yaygın hale getirilmesi, gümrük prosedürlerinin uluslararası standardizasyonu vb. alanlarda yapılması planlanan faaliyetleri içermektedir.

Anlaşma'nın ilgili maddesi uyarınca ulusal düzeyde kurulması gereken "Ticaretin Kolaylaştırılması Ulusal Komitesi" ülkemizde 3 Aralık 2016 tarih ve 2016/27 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile "Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu" adı altında kurulmuş olup ilk toplantısını 24 Mart 2017 tarihinde gerçekleştirmiştir.

Anılan toplantıda, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin de üyesi olduğu Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu'nun kuruluş amaçları doğrultusunda faaliyetlerinde başarılı olabilmesi amacıyla Strateji Belgesi ve Eylem Planı hazırlanarak çalışmalarını bu doğrultuda yürütmesi yönünde görüş beyan edilmiştir. Söz konusu Belgelerin hazırlıkları ile ilgili sürecin Kurul bünyesinde faaliyet gösterecek olan, Teknik Komite tarafından yürütülmesi de karara bağlanmıştır.

Bahsi geçen Teknik Komite'nin ilk toplantısı 19 Nisan 2017 tarihinde Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın koordinasyonunda gerçekleştirilerek ilgili strateji belgesi ve eylem planı hazırlıklarına ivedilikle başlanıp söz konusu dokümanların Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu 2. Toplantısına kadar tamamlanması uygun görülmüştür.

Teknik Komite'de bahsi geçen strateji belgesi ve eylem planında ticaretin kolaylaştırılması alanındaki mevcut durumunun analizinin yapılması ve yapılan analiz temelinde özel sektörün önceliklerinin dikkate alınıp ticaretin kolaylaştırılmasına yönelik politikaları içeren "Ticaretin Kolaylaştırılması Ulusal Stratejisi Taslağı"nın hazırlanması yönünde görüş birliğine varılmıştır. Bu belgenin tamamlanmasını müteakip Kurul üyesi kurum ve kuruluşların ticaretin kolaylaştırılması uygulamalarının hayata geçirilmesi amacıyla yürütecekleri faaliyetleri belirli bir sıra ve takvim içinde tanımlayan "Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Eylem Planı" taslağının oluşturulması yönünde karar alınmıştır.

Bu çerçevede, anılan dokümanların hazırlıkları aşamasında dış ticaret işlemlerinin (ithalat, ihracat, gümrük işlemleri, sınır geçişleri, özellikli taşımalar, taşımacılıkta kullanılan transit sistemleri (TIR, ortak transit, ulusal transit vb. rejimler)vb.) uygulamasına yönelik siz değerli üyelerimizin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin ekte sunulan tabloyu doldurmak suretiyle Birliğimize iletilmek üzere en geç 21 Mayıs 2017 tarihine kadar Odamıza (Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. e-posta adresine) gönderilmesi önem arz etmektedir.

Üyelerimize duyurulur.

EK: Görüş/Öneri Formu

 

e-Posta Haber Grubu




Site içi arama